Jak powinna wyglądać oferta sprzedaży mieszkania/domu/działki, wystawiona przez biuro nieruchomości?
Jeśli chcesz sprzedać swoją nieruchomość, a jednocześnie nie zajmować się nią i przekazać w odpowiednie ręce, musisz wiedzieć parę niezbędnych rzeczy na temat wystawiania ofert na portalach internetowych. Nie każda agencja ma wiedzę o tym, jak napisać idealne ogłoszenie, ale dzięki temu, co przeczytasz, możesz zweryfikować poprawność oferty. Jest to wizytówka Twojego mieszkania i dzięki niej, możesz sprzedać mieszkanie bądź też nie. Nieodpowiednie zdjęcia nie przyprowadzą Ci zbyt wielu klientów, braki informacji w ogłoszeniu zabiorą Ci Twój cenny czas.
Również brak istotnych informacji w ogłoszeniu może spowodować, że osoba, która była potencjalnym klientem, na spotkaniu nie będzie już dalej zainteresowana Twoim mieszkaniem. Co przełoży się na stratę czasu oraz pieniędzy.
Najważniejsze rzeczy, bez których Twoja nieruchomość nie powinna być wystawiana na różne portale.
1. ZDJĘCIA OFERTY.
Jesteśmy wzrokowcami, a zdjęcia są pierwszą rzeczą, na którą zwracają uwagę potencjalni klienci. Dzięki nim możemy wywołać pozytywne emocje, jak i doprowadzić do podpisania umowy.
Atrakcyjne zdjęcia zwiększają szansę na wyróżnienie się wśród innych ofert sprzedaży i przyciągnięcie większej liczby potencjalnych zainteresowanych.
Zdjęcia powinny być profesjonalnie wykonane, najlepiej przez fotografa, który specjalizuje się w fotografii wnętrz bądź przez agenta nieruchomości, który ma doświadczenie w wykonywaniu tego typu fotografii.
Zdjęcia powinny być wykonane za dnia w świetle dziennym. Muszą eksponować największe atuty mieszkania i pokazać jego rozkład, przestrzeń. Poprzez zdjęcia, powinniśmy poczuć się tak, jakbyśmy byli we wnętrzu i widzieli wszystko, co niezbędne.
Jednak nie musimy ujmować takich rzeczy, które średnio się eksponują na zdjęciach, a trzeba i tak to zobaczyć na żywo, np. szafy, wnętrza garderoby, poszczególnych mebli. Zdjęcia powinny zachęcić odbiorcę do zobaczenia nieruchomości na żywo, a jednocześnie pokazywać przestrzeń, atuty, wyposażenie. Warto zamieścić w ofercie film nieruchomości oraz wizualizacje, które posiadamy (w przypadku stanu deweloperskiego/mieszkania do generalnego remontu). Nie jest to niezbędne, jednak może uatrakcyjnić ofertę.
Warto, aby w ofercie było umieszczone choć jedno zdjęcie budynku, klatki schodowej, albo recepcji.
W przypadku domu, zdjęcie bryły budynku musi być zawarte w ogłoszeniu, jak również powinien być uwzględniony widok działki/ogrodu.
2. Podstawowe informacje, jakie powinno zawierać ogłoszenie:
- dokładny metraż,
- piętro, ilość pięter w budynku,
- rok budowy,
- informacje o windzie,
- materiały, z jakich został wykonany budynek,
- informacje o instalacji alarmowej,
- recepcja
- informacja o balkonie, tarasie,
- przynależnym miejscu postojowym, parkowaniu,
- inf. o komórce lokatorskiej,
- podstawowe parametry mieszkania.
3. Opis nieruchomości:
Lokalizacja:
Lokalizacja jest jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę przy wyborze nieruchomości, dlatego jej opis jest kluczowy w ofercie nieruchomości. Opisanie lokalizacji pomaga zrozumieć, gdzie znajduje się nieruchomość i jakie jest jej sąsiedztwo, dostępność do usług, m.in. transportu publicznego i innych udogodnień. Informacje na temat lokalizacji pozwalają również potencjalnym klientom ocenić, czy dana nieruchomość jest dla nich odpowiednia i czy spełnia ich wymagania i oczekiwania. W rezultacie opis lokalizacji pomaga klientom podjąć decyzję o obejrzeniu nieruchomości i zwiększa szansę na sukces transakcji.
Budynek:
Opis budynku powinien zawierać informacje na temat jego stanu technicznego, materiałów, udogodnień, remontów przeszłych oraz planowanych i innych istotnych cech, które mają wpływ na jego wartość i atrakcyjność dla klientów. Pomaga to również umożliwić potencjalnym klientom dokonanie decyzji o zakupie nieruchomości.
4. Opis wnętrza mieszkania:
Opisanie wnętrza mieszkania w ofercie sprzedaży powinno być dokładne i precyzyjne, aby móc wyobrazić sobie mieszkanie i ocenić, czy spełnia wymagania i oczekiwania. Oto kilka ważnych elementów, które powinny zostać uwzględnione w opisie wnętrza mieszkania:
- Liczba i rozmieszczenie pomieszczeń: należy wymienić liczbę pokoi, łazienek, kuchni i innych pomieszczeń, a także ich rozmieszczenie.
- Wielkość pomieszczeń: należy podać wymiary każdego pomieszczenia, co pomoże potencjalnym klientom ocenić, czy mieszkanie jest dla nich odpowiednie.
- Stan techniczny: należy opisać stan techniczny mieszkania, w tym jego remont, udogodnienia, instalacje i inne istotne elementy.
- Należy opisać strony świata, na które wychodzą okna mieszkania, a także rodzaj i wielkość okien.
- Warto opisać czy mieszkanie jest ciche, czy jednak słychać ruch uliczny/samochody.
- Meble i wyposażenie: należy opisać, czy mieszkanie jest umeblowane i wyposażone, a jeśli tak, to w jakim stopniu.
- Wysokość mieszkania, zwłaszcza że może być dla klienta atutem.
- Inne udogodnienia: należy opisać dodatkowe udogodnienia, takie jak balkon, taras, ogród i inne.
5. Warunki cenowe
Warunki cenowe w ofercie sprzedaży mieszkania powinny być jasne i przejrzyste, aby uniknąć nieporozumień i wyjaśnić, co jest wliczone w cenę, a co nie. Oto kilka ważnych kwestii, które należy wziąć pod uwagę w odniesieniu do warunków cenowych:
- cena sprzedaży,
- cena najmu,
- garaż, komórka lokatorska (jeśli są dodatkowo płatne),
- wszystkie warunki najmu,
- forma własności mieszkania.
Oferty naszej Agencji są tworzone według tych zasad, ze szczególną dbałością o każdy detal. Zapraszamy do rozmowy, zadbamy o to, aby Twoja nieruchomość znalazła odpowiedniego klienta 🙂